Garantie en defecten

1 Garantietermijn

Wettelijke garantie

Wanneer je een product bij ons koopt heb je ten allen tijde, mits je het product normaal gebruikt, recht op een goed product. Mocht een product niet aan je verwachtingen voldoen dan zullen wij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover je nakomen. Je dient daarvoor in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek contact met ons op te nemen.

Na je mededeling onderzoeken wij of we het gebrek eenvoudig kunnen herstellen of dat we het product en/of de defecte onderdelen kunnen vervangen. Mocht dit in zijn geheel, of op de korte termijn, niet mogelijk zijn dan bieden wij je de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. Je krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van ons terug.

Aanvullende fabrieksgarantie

Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. Wil je meer informatie over deze garantie en wat deze inhoudt stuur ons dan een mail en wij laten je dan per omgaand weten welke aanvullende garantie er is voor de desbetreffende fabrikant.

Deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die wij tegenover je moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden je daarom ten alle tijde aan in het geval van een gebrek eerst met ons contact op te nemen. Wij zorgen ervoor dat de reparatie van het product op de juiste manier verloopt.

Ons verzoek is om een retourformulier aan te vragen. Het is belangrijk om een defect z.s.m. aan ons te melden.

2 Stappenplan

Wil je een artikel retourneren voor garantie? Dan vragen wij het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij de garantieaanvraag zo soepel mogelijk afhandelen.

1. Meld bij onze klantenservice dat je een artikel voor garantie retour wilt sturen.
2. Je ontvangt via e-mail een garantie aanvraag formulier.  
3. Wij onderzoeken je klacht en stellen zo snel mogelijk een oplossing voor.

Wil je een artikel ruilen of retourneren? Lees dan eerst Retourneren.

3 Kosten

Je kunt het artikel voor garantie naar ons opsturen. Pakket frankeren met een pakketzegel en het bonnetje bijvoegen zodat wij dit kunnen vergoeden. MijnAutoOnderdelen.nl draagt tevens de kosten van de retourzending van het gerepareerde of vervangende product.

Mocht het product buiten de fout om van de klant niet de juiste zijn dan vergoeden wij ook de kosten van het opsturen.

Terug naar boven

 

Wij gebruiken cookies Accepteren ×